Friday, March 27, 2009

BICARA AKHIR

Kami terpanggil untuk berkongsi tentang hubungan sejenis yang dewasa ini menjadi begit serius. siapakah yang harus dipersalahkan??? khutbah ini sudah lama berlalu... tetapi adakah kita sebagai umat islam berfikir dan mengambil pengajaran daripada isu ini??? adakah alasan bahawa hanya kaum sejenis sahaja yang dapat memahami perasaan dapat diterima?? pastinya tidak sama sekali. hatta niat sekalipun tidak akan dapat menghalalkan cara... saya terdetik untuk mengingatkan diri saya sendiri mahupun sahabat dan saudara seislam yang amat saya kasihi... adalah menjadi tanggungjawab saya untuk menegur.. saya faham bahawa usaha yang saya lakukan untuk membantu amatlah sedikt... tetapi, kamu sahaja yang dapt menolong diri kamu sendiri... dan pasti dengan pertolongan ALLAH...

kita selalu melupakn ALLAH... penyelesaian pasti ada... pohonlah...rayulah.. pasti ALLAH akan bersama... sahabatku,percayalah... pasti ALLAH kan bersamamu untuk berubah... hatta saya sebagai seorang teman akan berusaha bersama kamu...

No comments:

Post a Comment